Επιστημονική Εταιρεία Ελέγχου του Στρες & Προαγωγής της Υγείας

Eikona 9
Eikona 8
Eikona 7
Eikona 6
Eikona 5
Eikona 4
Eikona 3
Eikona 2
Eikona 1

Κατά την περίοδο της εφηβείας, μία σειρά αλλαγών παρατηρούνται, στο σώμα, τα συναισθήματα και τη συμπεριφορά των εφήβων. Σε αυτό το χρονικό στάδιο, οι έφηβοι

προσπαθούν να μεταβούν όσο πιο ομαλά μπορούν από την παιδική ηλικία στην ενήλικη ζωή και παράλληλα να γνωρίσουν τον εαυτό τους και να καθορίσουν την ταυτότητά τους. Επιπλέον, γίνεται μία προσπάθεια να ανεξαρτητοποιηθούν, να αποκτήσουν αυτοπεποίθηση και προσωπική ταυτότητα, καθώς και να γνωρίσουν τον κόσμο. Όλες αυτές οι αλλαγές είναι εξαιρετικά στρεσογόνες για τα ίδια τα άτομα, τα οποία εκδηλώνουν αυτό το στρες με διαφορετικό τρόπο. Οι κυριότεροι παράγοντες πρόκλησης στρες στους εφήβους είναι η ήβη, το σχολείο και η επίδοση σε αυτό, οι αλλαγές στις σχέσεις με την οικογένεια, οι σχέσεις με τους συνομηλίκους, και η μελλοντική εύρεση εργασίας.

Τα συμπτώματα που παρουσιάζονται στους εφήβους, λόγω στρες είναι: η απόσυρση από δραστηριότητες που μέχρι τότε ήταν ευχάριστες, η κοινωνική απομόνωση, ο εκνευρισμός, η ανυπομονησία και η επιθετικότητα, το άγχος, οι συχνοί πονοκέφαλοι και τα γαστρεντερικά προβλήματα καθώς και η έλλειψη αυτοεκτίμησης, που ως συνέπεια έχει την, συχνά, κακή σχολική επίδοση. Δεδομένης της δύσκολης και στρεσογόνου περίοδο της εφηβείας η διαχείριση του στρες των εφήβων κρίνεται απαραίτητη για την ευημερία τους και την ομαλή τους μετάβαση στην ενήλικο ζωή.

Τα οφέλη που θα αποκομίσουν οι έφηβοι από τη συμμετοχή τους στο εν λόγω πρόγραμμα, είναι τα ακόλουθα:

  • Μείωση του Στρες/Άγχους
  • Αύξηση της αυτοεκτίμησης
  • Βελτίωση της συγκέντρωσης
  • Αύξηση της δημιουργικότητας
  • Έλεγχος της επιθετικής συμπεριφοράς
  • Βελτίωση της διάθεσης
  • Υιοθέτηση των υγιεινών συνηθειών (διατροφή, άσκηση, ρουτίνα, ύπνος κλπ.)

 

Washington T.D. (2009). Psychological stress and anxiety in middle to late childhood and early adolescence: manifestations and management. J Pediatr Nurs 24 (4): 302-13.

Swanson G.N., (2000). Adolescence. In George Fink, Encyclopedia of stress. Academic Press

Washington T.D. (2009). Psychological stress and anxiety in middle to late childhood and early adolescence: manifestations and management. J Pediatr Nurs 24 (4): 302-13.

Durlak A. J. et al. (2011). The Impact of Enhancing Students’ Social and Emotional Learning: A Meta-Analysis of School-Based Universal Interventions. Child Development, 82(1): 405-432.

Shyam R., Dr. r Shrimali R. (2011). A stydy of the relation between school environment and academic achievement of gifted children. International Journal of Research in Social Sciences And Humanities, 1(2).

Heckman J. J. (2008). Schools, Skills, and Synapses. Econ Inq, 46(3):289.

Gunnar R. M., Wewerka S., Frenn K., Long D. J. and Griggs C. (2009). Developmental changes in hypothalamus- pituitary- adrenal activity over the transition to adolescence: Normative changes and associations with puberty. Development and Psychopathology. 21: 69–85.

Swanson G.N., (2000). Adolescence. In George Fink, Encyclopedia of stress. Academic Press.

Torsheim T., and Wold B., (2001). School-related stress, support, and subjective health complaints among early adolescents: a multilevel approach. Journal of Adolescence, 24: 701–713.